Ryanair i el català
Sovint menystenim el poder dels usuaris, que a Internet poden fer modificar des d'errades ortogràfiques a publicitats enganyoses o polítiques lingüístiques. Precisament la pressió social ha fet que empreses com Ryanair hagin entès que el català és indispensable si volen volar a Catalunya i atreure al públic català.Ara celebrem que, després de les pressions dels usuaris, l'empresa hagi abandonat aquell "xurro" que tenia com a bandera catalana i utilitzi una senyera de debò com a bandera per a la versió catalana, tal com us mostrem a continuació:

Aquesta "correcció" conté, però, una sèrie d'errades flagrants que convindria actualitzar. Per una banda, l'idioma apareix en castellà, quan el català en la nostra llengua s'anomena català aquí i a la República Popular de la Xina. Per altra banda, ens situa dins un país que entenem erroni, ja que la comunitat que parla català són els Països Catalans, tristament dividits, ara per ara, en diversos Estats. Emplacem l'aerolínia, doncs, a realitzar aquestes dues petites correccions.
Però més enllà d'això, ens indigna que a la versió catalana suggereixin als clients volar des de Reus, Girona o Madrid. Aquest darrer aeroport es troba a centenars de quilòmetres de l'àrea d'ús de la versió catalana, i no entenem que aparegui a la llista. Per contra, a la llista dels possibles aeroports des d'on volarà el client catalanoparlant hi trobem a faltar els aeroports de Perpinyà, Alacant, Palma o l'Alguer.







