Catenàries republicanes
Malgrat l'exitosa estrena del TGV i la promesa d'uns i d'altres d'invertir en Rodalies, el cert és que la xarxa de trens que utilitza la immensa majoria de la població catalana fa aigües i continua trobant-se en un estat lamentable. El secretari d'Estat d'Infraestructures i número 2 de la ministra de Foment, Victor Morlán, ja va plegar veles i va fugir amb el primer TGV cap a la capital, però abans de la fugida va deixar-nos alguna perla que caldria comentar.Entrevistat al matí de Catalunya Ràdio, Morlán va felicitar-se pel TGV -com no podia ser d'una altra manera- i va reconèixer que ni ell entenia com podien existir trams de catenària tan antics. Morlán va assenyalar que tot i les “actualitzacions” que s’han fet durant els últims temps a la xarxa de rodalies, hi haurà molta feina abans no es superin les constants incidències que patim fins ara, i tot seguit va assegurar, sense la més mínima vergonya, que a Catalunya existeixen trams de via on la catenària va ser instal·lada abans de la Guerra Civil. "Catenàries dels anys 30?", va preguntar, incrèdul, Antoni Bassas, i Morlán ho va reconèixer, sense titubejar.
Ens trobem davant, doncs, d'una mostra més de l'estat, fins ara silenciat, en què es troben les infraestructures ferroviàries catalanes, que els propers mesos hauran de patir les incidències de la sortida del TGV de Barcelona. Unes Rodalies que, si no s'hi inverteix a consciència, continuaran fallant i creant catalans emprenyats.
Senyors del PSC-PSOE: les catenàries republicanes de segur que eren fetes al Principat i d'una altíssima qualitat, però no els demanin que 70 anys més tard continuïn funcionant en perfectes condicions...