En una entrevista concedida al diari ARA la nova alcaldessa de Barcelona ha sortit en defensa dels que es colen al metro adduint que no coneix ningú que ho faci “per caprici ni per diversió”, unes paraules que han aixecat indignació a la xarxa entre els ciutadans que utilitzen el transport públic. Tothom que utilitza el transport públic sap que no tothom que es cola al metro o al transport públic ho fa per necessitat econòmica, existeix un veritable esport de no pagar, per esnobisme, moda o per simple voluntat, negar-ho és fer un flac favor al transport públic. Les paraules de l’alcaldessa Colau han despertat indignació entre els usuaris del transport i preocupació entre els gestors del transport.
Llegir-ne mésMiquel Perez Latre (@Granollacs) Arxiver i Historiador.- La històrica decisió de trencar la federació CiU, volguda i planificada, justament entre la formació dels nous ajuntaments i el llançament ahir de la llista del president, té un doble efecte beneficiós per al procés. D’una banda, permet a Mas desfer-se d’una motxilla que llastava de manera crítica la seva credibilitat (la sortida dels consellers d’Unió, una maniobra absurda dels de Duran, encara ha reforçat aquest efecte). Però, a més, és possible que Ciudadanos hagi perdut aquests dies les seves possibilitats de quedar en segona posició a les eleccions plebiscitàries: perquè una Unió autonomista a qui perjudicarà electoralment serà sobretot als partits de Rivera i Alícia Sánchez Camacho (per poc temps). Aquests són alguns dels protagonistes de la setmana.
Llegir-ne mésMiquel Perez Latre (@Granollacs) Arxiver i Historiador.- Després del resultat lamentable de la consulta de diumenge passat a Unió (que arruïna potser sense remei 83 anys d’història), el caixa o faixa immediat de Convergència Democràtica ha servit per clarificar de manera extraordinària el panorama de les eleccions plebiscitàries. El trencament ha coincidit, a més, amb el re-llançament de la campanya “Ara és l’hora” de l’Assemblea Nacional Catalana i l’Òmnium de cara al setembre. Els somriures tornen al rostre de centenars de milers d’independentistes: a falta d’un acord més ferreny pel que fa al full de ruta, gairebé tot està ja disposat en el camp de batalla final. Som-hi, tenim cent dies per tocar el cel amb les mans. Aquests són alguns dels protagonistes de la setmana.
Llegir-ne més(ACN).- El president del grup municipal d'ERC a Barcelona, Alfred Bosch, ha anunciat aquest divendres que torna a militar a Esquerra, després d'un impàs de més de quatre anys. Bosch es va donar de baixa "d'acord amb la direcció" quan el 2011 va coordinar la plataforma 'Barcelona Decideix', impulsora de la consulta sobre la independència a la capital catalana. Des d'aleshores Bosch ha ocupat diversos càrrecs institucionals en representació del partit, però sempre com a independent. "M'he fet d'ERC perquè és un partit que m'ha demostrat generositat", ha explicat davant del Palau del Parlament acompanyat per Oriol Junqueras i Jordi Portabella, les dues persones que l'han avalat per tornar a obtenir el carnet.
Llegir-ne mésEn un seguit de piulades el cantautor mira amb optimisme el 27-S perquè en aquestes eleccions es podrà triar entre tres opcions “fortes i àmplies” que engloben gairebé tot el ventall ideològic del futur Parlament Constituent, en referència a la coneguda com llista del president, a l’Aliança per la República catalana que encapçalarà Oriol Junqueras i a la candidatura de l’esquerra independentista liderada per les CUP. Llach considera que així, els independentistes no hauran de renunciar a les idees socials en nom d’una “fita comuna”.
Llegir-ne mésLa xarxa ha reaccionat al discurs claudicant que s’amaga sota la pell de xai rupturista de BComú, Podemos, Iniciativa i Procés Constituent. Aquestes formacions que pretenen fer una revolució social, la condicionen a la lògica i el marc polític i jurídic d’una Espanya que mai ho permetrà.
Llegir-ne mésJosep Antoni Duran i Lleida ha donat per fi la cara. No ho ha fet en persona ni en plasma, ho ha fet a través de la seva homilia setmanal, on ha explicat la seva postura pel que fa a la fi de CiU com a tal. El cap de files del partit ha explicat com es va crear la federació (moment en el qual aprofita per deixar clar als crítics que fou una decisió que no va passar per cap Congrés) i ha carregat de forma moderada contra els seus ex-socis. La carta segueix la línia de les declaracions dels darrers dies dels dirigents del partit, i no es pronuncia sobre una hipotètica candidatura en solitari del partit pel 27S.
Llegir-ne mésMentre Àngel Ros ja s’ha ofert per vendre a Espanya la candidatura dels Jocs d’Hivern 2026 sota el seu lideratge, el batlle de la seu d’Urgell, Albert Batalla, ha cridat a intentar fer veure a Colau la necessitat pera Catalunya de que Barcelona exerceixi de capital del país i no de capital-Estat aïllada de la resta del territori. Ho ha dit en la obertura de la 26a edició de la Trobada Empresarial al Pirineu.
Llegir-ne mésNova alcaldada d’Àngel Ros, que no n’ha tingut prou amb la proposta de crear un parc temàtic dels Barrufets. L’alcalde de Lleida ha intentat aprofitar l’embranzida de la renúncia d’Ada Colau a la precandidatura dels Jocs Olímpics d’Hivern ‘Barcelona Pirineus 2026’, per transformar-la en ‘Lleida Pirineus 2026’.
Llegir-ne mésEl president d’ERC, Oriol Junqueras, ha explicat aquest matí a RAC1, i tal i com s’ha expressat també en un article al diari ARA, que està preparant una llista de país que seria l’equivalent de la llista del president Mas, però des de l’àmbit de les esquerres. D’aquesta manera, ERC planteja per primera vegada la renúncia a les sigles per un projecte més gran que s’anomeni Aliança per la República Catalana.
Llegir-ne mésSandra Boix, cap de llista del Partit Popular a Rossell (Baix Maestrat), membre de Noves Generacions i simpatitzant de Societat Civil Catalana, coneguda per les seves sortides de to a les xarxes socials i per fer campanya espanyolista pel 12 d’octubre mig despullada, va fer ahir una inquietant piulada, just el dia que Rajoy va encimbellar Andrea Levy com a vicesecretaria d’estudis i programes del PP. “Per tenir èxit en política està vist que s’ha de ser puta, trepa i impresentable!!”, piulava al seu twitter la noia d’Alcanar.
Llegir-ne mésDesprés de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més
|
|
Jaume Corbera I'm not learning your damn language (Donald Trump) (Jo no sé la vostra maleïda llengua) (i III) |
|
|
Joan Lladonet Tenim monarquia per estona! |
