Discriminació sobre rails
Després de les múltiples queixes pel servei nefast de RENFE en la línia Portbou-Girona-Barcelona, la companyia finalment s'ha decidit a incorporar nous trens ja que els que estaven en funcionament no es renovaven des de fa més de 27 anys. Un fet que es podria interpretar com un triomf per part dels usuaris d'aquesta línia que s'han organitzat en una plataforma i negocien directament amb la companyia, ha desembocat en un nou conflicte per l'augment d'un 20% del preu dels bitllets.Un percentatge que ja a primera vista sembla desproporcionat, però que ho és encara més si es van a buscar exemples similars en altres punts de la geografia de l'Estat espanyol -evidentment fora de Catalunya- on es pot constatar que en situacions similars els preus s'han apujat lleugerament (un 6% en el cas de Madrid-Salamanca o un 5% en el cas Madrid-Àvila) o fins i tot el canvi s'ha traduït en una rebaixa dels preus anteriors (un 30% en el cas de Saragossa-Osca o un abaratiment a través d'incorporar un sistema integrat en el cas de la mitjana distància gallega). Com sempre, a casa nostra cornuts i a pagar el beure!
De nou, els usuaris han tornat a posar-se dempeus i tornaran a reunir-se el proper 17 de novembre per noves mobilitzacions. I és que els preus dels bitllets ja van pujar fa uns mesos, per a més inri coincidint amb les obres de l'AVE que -encara ara- fan que els trajectes siguin més llargs. Ara veuen com els tornen a apujar les tarifes ben a prop de final d'any, un moment en què s'aprofita any rere any per augmentar, de nou, el preu dels bitllets.