directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 3 de maig de 2024 12:27 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

#xocdetrens fletxa

publicitat


Dimecres, 28 de novembre de 2007 05:00 h

La veritat sobre els 80 km/h

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

senyal limit velocitat 80 quilometres hora km
Comparteix
   


La polèmica mesura de la Generalitat que pretén reduir a 80 km/h la velocitat màxima als accessos de Barcelona s'ha venut des del primer moment com un pas cap a la reducció de les emissions de gasos per tal d'arribar a complir el tractat de Kyoto.

La tasca divulgativa del Govern ha insistit en les bondats de la mesura, repetint una vegada i una altra que a Holanda la mesura ja s'aplicava. Però a Holanda, el país modern i progressista en què tan s'emmirallen, la mesura no ha estat pas un èxit, si no més aviat el contrari.

Allí les vies a 80 km/h van començar a aplicar-se experimentalment el 2005 als accessos de 4 grans ciutats: Amsterdam, Rotterdam, Voorburg i Utrecht. Un any més tard, es recollia l'experiència en un informe que explicava com a tres d'aquestes vies experimentals les retencions han augmentat, i a una d'elles, els accessos de Voorburg, la multiplicació dels embusos ha significat, al mateix temps, un augment de les emissions de gasos d'un 3% respecte als valors d'abans de reduir la velocitat.

El resultat de l'informe holandès coincideix amb les tesis del RACC, que defensava una limitació de velocitat oscil·lant. A Holanda han calculat que en aquelles zones amb embussos importants augmentar la velocitat a 100 km/h reduiria les emissions un 5,5% respecte als valors captats amb la limitació de velocitat a 80 km/h.


MÉS ANTICS fletxa taronja

publicitat



COMENTARIS fletxa taronja

item
#4
Mariona fletxa girona
30 de novembre de 2007, 21.43 h

jo el que no m'explico es com teniu elsnassos de fotre això en un confidencial i votar qa favor de la llei que esteu a la generalitat collons que vosaltres tambè heu forçat la mesura impresentables!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
jordi fletxa l'h
30 de novembre de 2007, 01.48 h

Benvolgut Sergi,
encara em faig creus com algú pot veure positiva aquesta mesura,estem al segle XXI i deixem-nos de collonades que tot això influeix al progrés del país.
Si volen utilització dels serveis públics,han de posar aquests a uns nivells superiors perque així la població ho vegin com una opció segura i més ràpida.La gent no es tonta i aprofita els bons serveis!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
28 de novembre de 2007, 15.33 h

Això és com la sisena hora a primària. Un bonic eslogan que amaga un deteriorament induït de la qualitat de l'escola primària. Allà on s'ha aplicat, s'han incrementat els conflictes.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Sergi Turiella fletxa Sant Boi de Llobregat
28 de novembre de 2007, 11.29 h

Parlem clar, les limitacions de velocitat no són per reduir la contaminació, a veure si tothom es treu la careta. Primer, el principal motiu per reduir la velocitat seria reduir el nombre d'accidents, i sobretot, de morts i ferits en la carretera. Segon, la reducció de la velocitat redueix el consum de combustible, i amb els preus del petroli això es nota cada dia més. Al final, sí que et trobes el tema de la contaminació atmosfèrica, però no és una cosa només de la velocitat: la ciut... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat



















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Feijóo seria un bon tertulià de xous d’impacte

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.