No tots els TGVs van a l'hora...
L'histerisme mediàtic al voltant de l'arribada del TGV a Barcelona, amb centenars de periodistes desplaçats i polítics opinant i retratant-s'hi ha amagat, en certa manera, dues realitats ben diferents. Per una banda, la trista xifra de 21 morts a les obres del TGV, un escàndol a qualsevol país civilitzat que, de ben segur, té molt a veure amb les presses per arribar a Barcelona abans del 9 de març. Per altra banda, l'èxit de l'arribada dels primers trens de Madrid contrasta amb l'enèsim dia negre a les Rodalies de Barcelona, amb línies tallades i passatgers patint retards que arribaven a l'hora i mitja.A més, i parlant d'impuntualitats, el primer TGV que ha sortit de Barcelona amb parada al Camp de Tarragona ha arribat amb uns 15 minuts de retard, contrastant amb l'extrema puntualitat dels TGVs cap a Madrid. Segons alguns dels passatgers del TGV a Tarragona de les vuit del matí, el comboi ja ha sortit amb retard i que el tren ha parat una estona al Prat de Llobregat. L'hora d'arribada d'aquest tren era a dos quarts de nou del matí, però ha arribat passats tres quarts de deu. Els usuaris del segon tren que ha arribat al Camp de Tarragona, procedent de Barcelona, també han tingut queixes del servei, aquest cop, malgrat la puntualitat, els passatgers de dos vagons s'han trobat que els seus seients estaven en contra direcció, perquè es tracta d'un tren que a Madrid gira i arriba fins a Màlaga.
Dues mostres més de l'extrem centralisme que, tot i l'arribada del TGV a Barcelona, continuarà exhibint Renfe pels segles del segles.