directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 30 d'octubre de 2026 08:56 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa Dimecres, 8 de desembre de 2010 11:02 h

La majoria dels catalans vol un referèndum d'autodeterminació

Una enquesta preveu un empat tècnic entre partidaris i detractors de l'Estat propi · La meitat dels votants de CiU votarien 'sí'

Una àmplia majoria dels catalans (58%) està a favor que Catalunya pugui decidir el seu futur en un referèndum. Si se celebrés, el resultat seria un empat tècnic entre els partidaris (38,5%) i els contraris (42,8%), segons una enquesta encarregada pel diari Ara. A més, la meitat dels votants de CiU en les darreres eleccions estarien entre les persones que votarien 'sí'. De fet, està prou estès (44,1%) el convenciment que es viuria millor en una Catalunya independent. Una dada sorprenent és que els votants del PP (40%) defensen el dret a l'autodeterminació en major mesura que els votants del PSC (38%), els exvotants socialistes favorables al dret a decidir haurien desistit de votar el PSC el 28-N.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 8 de desembre de 2010 05:00 h

L'ocupació hotelera a Barcelona ha caigut un 12% durant el pont per culpa de la vaga dels controladors

El Gremi d'Hotels de Barcelona no descarta presentar una demanda contra els controladors aeris

Malgrat que la valoració definitiva de les afectacions econòmiques derivades de la vaga dels controladors aeris es farà divendres vinent amb totes les dades disponibles, el president del Gremi d'Hotels de Barcelona, Jordi Clos, ha avançat que l'ocupació hotelera a la capital catalana ha caigut un 12% aquest pont de la Puríssima. Una minva que, més enllà d'afectar el sector hoteler de Barcelona, 'es deixarà notar en el conjunt de l'economia de la ciutat', perquè el turista que visita la ciutat en dates com aquesta 'és d'un poder adquisitiu important'. Amb tot, per Clos l'afectació més important és la que es deriva 'de la mala imatge oferta al món' per part d'una ciutat com Barcelona.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 8 de desembre de 2010 05:00 h

CCOO denuncia que l'empresa de Dolors Montserrat ha acomiadat 18 treballadors de forma 'il·legal'

El sindicat prepara mobilitzacions per la setmana vinent

El sindicat CCOO ha denunciat que l'empresa Cargo Trans Montserrat S.L, amb seu a Sant Sadurní d'Anoia (Alt Penedès), ha acomiadat 18 treballadors de forma 'il·legal'. L'empresa, propietat de la família de la diputada del PP Dolors Montserrat, compta amb una plantilla de 180 treballadors i, segons CCOO, la direcció de l'empresa ha justificat els acomiadaments al·legant 'motius de reorganització d'un dels seus principals clients'. Tanmateix, des del sindicat alerten que diverses naus que l'empresa té al Polígon Industrial de Vilafranca i a Valls, 'continuen fent hores extra de manera sistemàtica i mantenen contractes eventuals'. Es tracta d'una empresa que es dedica al transport i emmagatzematge.
Llegir-ne més


publicitat

Política doble fletxa Dimecres, 8 de desembre de 2010 05:00 h

El govern espanyol esperava tancar 'el problema català' amb el referèndum de l'Estatut

Ho va assegurar De la Vega a l'ambaixador dels EUA · L'administració nordamericana va felicitar Zapatero per la gestió de l''espinosa' autonomia catalana

Les turbulències polítiques i les tensions en les relacions Catalunya-Espanya dels darrers anys també tenen el seu racó a les filtracions de Wikileaks. Segons es desprèn d'un cable filtrat pel web de Julian Assange, l'exvicepresidenta del govern espanyol, María Teresa Fernández de la Vega, hauria traslladat a l'ambaixador dels EUA, Eduardo Aguirre, el convenciment de l'executiu de Zapatero de tancar 'el problema català' el 18 de juny de 2006. El govern espanyol esperava un suport aclaparador dels catalans a l'Estatut en referèndum, tot i que finalment es va registrar un 20% de vots negatius i la participació no va arribar al 50%, i l'arribada del text al Tribunal Constitucional espanyol obria de nou la caixa dels trons.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 7 de desembre de 2010 15:40 h

Xavier Sardà: 'Avui votaria que sí'

Després de la crisi dels controladors aeris i la reacció d'alguns mitjans d'ultradreta

El periodista Xavier Sardà, una de les veus que des de les tertúlies de Catalunya Ràdio i tribunes d'opinió més ha carregat contra l'independentisme, assegura ara en un article d'opinió a eldebat.cat que 'avui votaria que sí'. Sardà critica durament l'actitud dels controladors aeris a qui titlla de 'delinqüents', també al PP per haver utilitzat la vaga encoberta per atacar el govern espanyol i a Intereconomía 'la cadena de televisió feixista' per haver estat l'únic mitjà que ha donat suport als controladors. 'Són una escola d'independentisme accelerat', opina Sardà que conclou: 'Avui votaria que sí'. Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 7 de desembre de 2010 13:23 h

Catorze dels 25 diputats del PSC a Madrid eviten opinar sobre el grup propi

Només onze s'hi mostren públicament en contra · Cap s'atreveix a posicionar-se a favor

Cap d'aquests 25 diputats socialistes catalans al Congrés espanyol estan a favor, o si més no ho demanen públicament, del grup parlamentari propi. Aquest mateix dimarts els ho ha preguntat directament, un per un, La Vanguardia. Onze dels 25 -Román Ruiz, Sixte Moral, Daniel Fernández, Montserrat Colldeforns, Manel Mas, Isabel López, Jordi Pedret, José Vicente, Francesc Vallès, Antoni Ferré i Teresa Cunillera- s'hi mostren obertament contraris recordant que sempre que la qüestió ha estat plantejada en un Congrés del PSC s'ha descartat. Tot i això, sorprèn veure com la majoria han optat per guardar un còmode silenci i han declinat posicionar-se sobre la necessitat de diferenciar-se del PSOE, ara que el debat torna a reobrir-se després dels mals resultats del PSC a les eleccions. Cap, ni un, s'hi ha mostrat a favor, com a mínim en veu alta.
Llegir-ne més


publicitat

Política doble fletxa Dimarts, 7 de desembre de 2010 11:36 h

Els 25 diputats del PSC a Madrid temen ara quedar diluïts davant l'entesa de CiU amb Zapatero

Admeten que necessiten visibilitat però descarten, de moment, el grup propi · La solució podria passar per un simple canvi de nom del grup parlamentari del PSOE

La victòria de CiU a les eleccions a Catalunya i la mà estesa del govern espanyol a la federació nacionalista per acordar els temes de la carpeta econòmica ha situat el PSC en la necessitat de repensar el seu paper al Congrés espanyol, on ostenta 25 diputats i fins ara ha exercit sovint d'interlocutor vàlid entre els dos executius. Per aquest motiu membres del PSC apunten a la necessitat d'introduir canvis que permetin guanyar visualització a Madrid. No es tracta, afirmen aquestes veus, d'apostar ara per crear un grup parlamentari propi tal i com demana el sector catalanista del partit que ha alçat la veu crítica després dels desastrosos resultats electorals del 28-N. Aquest, però, és un dels debats que s'abordarà en tot cas al Congrés del partit que es farà abans de l'estiu, però sí que es poden plantejar fórmules alternatives per tenir més protagonisme a la cambra baixa. Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 7 de desembre de 2010 10:58 h

La meitat dels valencians no parlen la llengua pròpia

Un 40% admet no saber-lo escriure 'gens'

La política lingüística de la Generalitat valenciana i les dificultats per a escolaritzar els nens i nenes en català al País Valencià estan causant estralls en el mapa lingüístic valencià. La conselleria d'Educació ha publicat l'enquesta de Coneixement i ús social del valencià de la que es desprèn que la meitat dels valencians no parlen la llengua pròpia i només un 26% és capaç d'escriure-la correctament.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 7 de desembre de 2010 10:25 h

Anglada haurà d'abandonar la seu del partit a Barcelona per no pagar-ne el lloguer

Plataforma per Catalunya ja ha estat denunciada per impagaments per la impremta que els ha eleaborat la propaganda electoral

La xenòfoba Plataforma per Catalunya (PxC) de Josep Anglada haurà d'enfrontar-se a més d'un litigi després de les eleccions. Si durant la campanya electoral una impremta de Granollers va denunciar-los per no haver pagat els materials de propaganda electoral que havien encarregat, ara són els propietaris del local que el partit té llogat a Barcelona qui es queixen de la morositat d'Anglada. El jutjat ja ha ordenat el desallotjament de la seu de Barcelona després que només s'hagi abonat la primera mensualitat.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dilluns, 6 de desembre de 2010 16:20 h

El PP català critica Montilla per no assistir a la commemoració de la Constitució

Els populars reparteixen exemplars de la Carta Magna al centre de Barcelona i critiquen el vídeo de les JERC on l'enterren

El PP de Catalunya ha criticat aquest dilluns que el president de la Generalitat en funcions, José Montilla, no hagi assistit, per primer cop, a la recepció que es fa a Madrid per commemorar l'aprovació de la Constitució espanyola. El diputat Pere Calbó ha criticat que Montilla no hi hagi anat tenint en compte que 'encara és el president de tots els catalans' i deu el seu càrrec a l'autogovern garantit per la Constitució i l'Estatut. Calbó ha assegurat que la Carta Magna espanyola ha permès el 'progrés social i econòmic de Catalunya'. Per això, espera que el nou Govern se centri en la sortida de la crisi i els 'problemes reals' de la gent, i no en 'debats identitaris estèrils'.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dilluns, 6 de desembre de 2010 16:13 h

Bono: 'Per molt que alguns vulguin separar-se, amb la Constitució de part nostra no hi ha risc de ruptura'

El president del Congrés aprofita de nou el discurs institucional de la Constitució per defensar la unitat d'Espanya

El president del Congrés, José Bono, ha aprofitat de nou el seu discurs institucional del dia de la Constitució espanyola per fer un elogi a la unitat d'Espanya i fer crides d'alerta contra els 'separatistes' que volen posar punt i final a la 'igualtat' de tots els ciutadans de l'Estat. En aquesta ocasió Bono ha llançat un doble missatge: ha advertit els controladors que els qui fan 'xantatge' per 'defensar privilegis' sempre 'són els culpables' i 'perden' davant l'Estat, i ha recordat als que 's'entossudeixen en separar-nos o separar-se' que 'som milions els que sabem que amb la Constitució de la nostra part no hi ha perill de ruptura'.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dilluns, 6 de desembre de 2010 13:49 h

Només cinquanta persones s'animen a celebrar el dia de la Constitució amb Ciutadans

Jordi Cañas critica que les institucions catalanes no facin cap acte de commemoració

Només una cinquantena de persones han respost a la convocatòria de Ciutadans per celebrar el dia de la Constitució espanyola aquest dilluns 6 de desembre al passeig del Born de Barcelona. El diputat Jordi Cañas ha aprofitat l'ocasió per lamentar que les institucions catalanes no facin cap acte de commemoració i també ha criticat el president de la Generalitat en funcions, José Montilla, per no assistir a l'acte del Congrés del Diputats a Madrid. Per a Ciutadans, aquest hauria de ser 'el gran dia de la democràcia espanyola' perquè se celebra que tots els ciutadans espanyols 'tenen un marc comú', que garanteix 'la llibertat, la igualtat i la fraternitat', ha afegit. A hores d'ara ja són un centenar els ajuntaments catalans que s'han declarat 'moralment exclosos' de la Constitució espanyola després de la retallada de l'Estatut.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dilluns, 6 de desembre de 2010 12:07 h

Puigcercós admet que l'estratègia del tripartit ha estat 'electoralment catastròfica' per a ERC

Demana 'perdó' per la imatge de divisió interna · Diu que ha 'entès el missatge' i es veu 'amb forces' per 'redreçar la situació'

Una setmana després de les eleccions en què ERC ha quedat relegada a la cinquena força al Parlament, Joan Puigcercós admet que l''estratègia del tripartit ha estat electoralment catastròfica' per als republicans i demana 'perdó' -tal com demanava l'eurodiputat Oriol Junqueras- per la imatge de divisió interna d'ERC. Puigcercós, que ha posat el seu càrrec de president a disposició del partit, titlla de 'duríssim càstig electoral' els resultats del 28-N i es mostra rotund afirmant: 'No hi ha on agafar-se per maquillar el que va passar'. El líder republicà apunta a la divisió interna, l'aposta de fer president José Montilla i la priorització 'excessiva' de la gestió governamental, com a les causes que han provocat aquesta fuga de vots. Després d'aquesta anàlisi, afirma que es veu amb forces per continuar havent 'entès el missatge dels electors' i assegura que sap què s'ha de fer per 'redreçar' aquesta situació.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dilluns, 6 de desembre de 2010 11:56 h

Obiols alerta del risc d'escissions i fa una crida a la cohesió del PSC

L'eurodiputat socialista aposta per una 'renovació radical' del partit com a resposta de la davallada del 28-N

Renovar radicalment el projecte socialista però mantenint-ne la 'cohesió de conjunt' és la recepta de l'eurodiputat del PSC, Raimon Obiols, per afrontar la derrota socialista a les eleccions parlamentàries del 28-N. Així ho ha explicat Obiols en una entrevista a l'ACN, en què ha declarat que 'no es pot fracturar la trajectòria del PSC perquè tindríem dos o tres partidets fent-se la guerra els uns als altres, com passa ara amb l'independentisme'. Un 'error molt negatiu' que el socialisme a Catalunya hauria d'evitar, segons l'eurodiputat, reinventant 'un projecte catalanista i d'esquerres que doni cabuda a la pluralitat de la societat catalana'.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dilluns, 6 de desembre de 2010 05:00 h

Iceta demana un debat 'franc, obert i no monopolitzat' per tal de renovar 'profundament' el PSC

El portaveu socialista considera que 'no s'ha de caure en la trampa de pensar que l'únic important és saber qui serà el nou o nova primer secretari'

El viceprimer secretari i portaveu del PSC, Miquel Iceta, ha demanat un debat 'franc, obert i no monopolitzat' per tal de renovar 'profundament' el PSC després de la desfeta electoral. 'Es tracta que el debat sigui franc i obert, que no quedi monopolitzat pels que tenim accés als mitjans de comunicació ni pels membres dels governs presidits per Pasqual Maragall i José Montilla', ha avisat Iceta en una entrada al seu blog personal. El portaveu del PSC ha apostat també perquè aquest debat 'superi els estrets marges imposats pels que creuen que la potència del projecte del PSC només rau en la major o menor distància que mantingui amb el PSOE o en el fet de tenir o no grup parlamentari a Madrid'.
Llegir-ne més




logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.