directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 23 de maig de 2022 13:04 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

#xocdetrens fletxa

publicitat


Dijous, 12 de febrer de 2009 05:00 h

La mort de la moda a Barcelona

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

desfilada moda passarel·la gaudí
Comparteix
   


Barcelona continua amb la seva particular estratègia per promocionar-se al món, una estratègia que, des de fa una bona pila d'anys, sempre ens duu pels camins equivocats. Avui repassarem les pèssimes lliçons d'estratègia que han dut Barcelona a no pintar absolutament res al món de la moda.

Primer es va deixar morir la passarel·la Gaudí, un certamen consolidat i que semblava tenir-ho tot de cara per acabar esdevenint la passarel·la de referència a l'Estat espanyol, en la seva particular batalla a la Cibeles de Madrid. La monumental pífia que va suposar matar la Gaudí, sentenciada en gran mesura per la retirada del suport financer de la Generalitat, va maquillar-se com es va poder amb l'arribada del Bread & Butter, un festival que venia de Berlín i proposava la itinerància entre ambdues capitals europees. Marques dinàmiques i innovadores, visitants internacionals, el Bread & Butter semblava tenir-ho tot, i més quan els organitzadors van apostar fort per Barcelona celebrant-hi les dues edicions anuals i acomiadant-se així de la capital alemanya.

Però ni aquest regal caigut del cel en forma de passarel·la privada agradava a les ments pensants barcelonines, i quan els organitzadors de la Fira van demanar suport institucional per continuar celebrant-la a Catalunya i generant diners al Principat aquesta ajuda se'ls va negar. Ni Ajuntament ni Generalitat van bellugar-se per lligar el Bread & Butter a Barcelona: la seva particular manera de promocionar la capital catalana no és destinant uns quants milers d'euros a certamens internacionals: a Barcelona preferim abocar centenars de milions d'euros per inventar-nos Fòrums de les Cultures.

A l'actualitat Generalitat i Ajuntament promocionen el 080 Barcelona Fashion, un certamen de 'producció pròpia' i pagat per tots els catalans que, tot i celebrar ja la tercera edició, es promociona amb el domini .COM i per no tenir no té el domini .CAT activat [cartell]. Pel que fa al Bread & Butter, és per tots sabut que la propera edició es celebrarà novament a Berlín, on ja s'han encarregat d'empaperar la ciutat amb cartells anunciant que la fira 'torna a casa'. No cal dir que els hotelers berlinesos ja es freguen les mans.



MÉS ANTICS fletxa taronja

publicitat



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Reis, súbdits, traïdors i antidemòcrates
Ramon Boixet Ramon Boixet
Verissimo
Vicent Luna Vicent Luna
Vint anys del COM

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.