Google no enganya
El previsible cessament d'Oleguer Sarsanedas de la direcció de Catalunya Ràdio després de confirmar-se que les audiències de l'emissora pública continuen caient en picat ha de servir per obrir una reflexió profunda sobre el futur de l'emissora.La realitat és que el nou director de Catalunya Ràdio, Ramon Mateu, es trobarà una emissora desmantellada, sense periodistes estrella capaços de redreçar el lideratge i amb una competència que s'ha fet forta a base de fitxar aquells professionals que resultaven incòmodes per Minobis, Sarsanedas i companyia. L'exemple clau i definitiu d'aquesta dinàmica deconstructiva és la substitució d'Antoni Bassas per Neus Bonet, el culebrot radiofònic de l'estiu passat.
Si Bassas significava apostar pels valors de la casa, amb un periodista d'experiència contrastada, foguejat sota la Generalitat convergent i amb una capacitat per mantenir i augmentar les xifres d'audiència durant la darrera dècada, el canvi per Neus Bonet havia d'aconseguir mantenir o augmentar les audiències amb una periodista més propera als postulats ideològics de la Catalunya Ràdio resultant de la 'purga' iniciada per Minobis. A la pràctica, col·locar la pràcticament desconeguda -encara ara- Neus Bonet al capdavant del programa estrella de l'emissora ha fet que Sarsanedas s'ho jugués tot a una carta i perdés.
Al segle XXI ja no és el cotó qui no enganya, sinó Google. Google no enganya mai i quan hi cerquem 'El matí de Catalunya Ràdio', el cercador ens retorna com a primera pàgina el web que recull les temporades anteriors del programa, amb fotografia d'Antoni Bassas i informació sobre la seva etapa dirigint el matinal. El web actual del Matí, amb la imatge de Neus Bonet i les novetats d'aquesta temporada, sols apareix a continuació, relegat a la segona posició entre els resultats del cercador.