Moritz, amb l'Alcorcón
Aquest diumenge el Camp Nou va viure, a més del clàssic enfrontament entre el Barça i el Reial Madrid, un altre enfrontament d'alçada: el de les cerveseres Estrella Damm contra Moritz.Estrella Damm patrocina el FC Barcelona i, per tant, té el monopoli de la publicitat i el consum de cerveses al Camp Nou, però els publicistes de la Moritz van empescar-se una jugada de màrqueting directe que els va fer guanyar la disputa per golejada.
Aprofitant que l'Alcorcón, la bèstia negra del Reial Madrid a la Copa del Rei, llueix els mateixos colors groc i blau que té la Moritz, la cervesera catalana va encarregar 10.000 bufandes grogues amb el lema 'Alcorcón by Moritz' brodat en blau i les va regalar als culers que s'acostaven al Camp Nou en parades de bus i sortides de metro.
Tal com recull el blog Focus Media, l'efecte tafaner que van provocar aquestes 10.000 bufandes, amb milers de culers dins el Camp celebrant l'enginy de la iniciativa, va ser molt més efectiu que les desenes de milers d'euros que anualment destina Damm a promocionar la seva marca. Amb quatre -o més aviat deu mil- bufandes de l'equip tabú dels madrilenys n'hi va haver prou perquè l'afició blaugrana es rendís a la originalitat de la campanya, ideada per l'agència publicitària Pavlov.
Un grup al Facebook ja demana una segona edició de la bufanda per tots aquells que diumenge passat no van arribar a aconseguir-ne una.