El problema de Renfe
Aquests dies Renfe torna a acaparar titulars als mitjans, i no pas perquè el bon servei promès pel 12 de setembre hagi arribat, sinó perquè acabades les vacances i arribada la "normalitat", la xarxa de Rodalies continua petant com sempre.El que l'arribada de Morlán a Barcelona si que ha significat és un augment brutal dels informadors a les estacions. I no parlem dels informadors de la primera trongada, aquells que viatjaven dins el trens, anaven amb americana vermella i no parlaven un borrall de català. Ens referim als de segona generació, als informadors 2.0 d'armilla fosforescent, els estacionats a les estacions i que parlen el mateix borrall de català.
Des del directe!cat ens preguntem la utilitat real d'aquests personatges, que es passen la jornada laboral jaient a les estacions. Desconeixem si són tots fills o parents d'Àlvarez i companyia, i d'aquesta manera els tenen a tots endollats i vivint de la menjadora pública, però en qualsevol cas, creiem que per més informadors que contractin els trens no aniran pas més puntuals.
Els de l'armilla groga -n'hem contat fins a 10 en determinades estacions- no informaran millor del què ho faria un sol cap d'estació ben informat. La solució a Renfe passa perquè la informació arribi a totes les estacions o, més enllà d'això, perquè els trens arribin a l'hora i no calgui informar de res.
Senyors Morlán, Álvarez i gent de Foment: deixin de "fomentar" la ganduleria entre els seus treballadors i comencin a abocar els calers allà on realment fan falta, que és a la xarxa de Rodalies. Perquè si aquesta és la manera "espanyola" d'arreglar les nostres rodalies, traspassin-les d'una vegada i ja arreglarem aquest caos a la manera catalana, que va de cara a barraca i no fomenta el parasitisme crònic.