Llet Nostra, indicador d'independentisme
No cal dir que la millor eina per recollir de manera fiable el suport a la independència de Catalunya que hi ha arreu del país cal recórrer a les enquestes i els baròmetres dels òrgans estadístics, però sovint trobem altres indicadors que, de manera sui generis, també reflecteixen, de manera insòlita, el resultat dels sondejos.És el cas de la Llet Nostra, i en concret, de la distribució d'aquesta marca lletera arreu del país. D'ençà de la creació de la companyia l'any 2003, quan diverses cooperatives lleteres catalanes van decidir agrupar-se mesos després del boicot de Pasqual als ramaders catalans, la Llet Nostra ha anat creixent fins el punt que a l'actualitat és la tercera marca de llet de Catalunya, amb més de l'11% de quota de mercat i a només dos punts percentuals de la marca líder. L'any 2010, Llet Nostra va créixer un 2,45%tot i la caiguda del consum de llet, que s'ha xifrat en un 6%.
El més curiós del cas és que, fora de l'àrea metropolitana de Barcelona, Llet Nostra és l'empresa líder indiscutible, i els poc suport que té a la capital és el que fa baixar l'agrupació de cooperatives fins la tercera posició al rànquing total del país. Aquest suport que té Llet Nostra arreu de Catalunya menys a Barcelona és idèntic al suport que té l'Estat propi arreu del país: Tal com es pot veure al mapa de la Catalunya unionista/independentista elaborat pel geòleg Marc Belzunces, el suport a la independència és majoritari a tot arreu menys a l'àrea metropolitana, la zona que concentra més partidaris de mantenir-se dins l'Estat espanyol.
