90 milions en fum
El Conseller d'Infraestructures i Transports de la Generalitat Valenciana, Mario Flores, va donar resposta el darrer dimarts a una pregunta parlamentària formulada pel grup socialista al voltat de les accions executades per l'Ens Gestor de Transports i ports (GTP) en relació al circuit urbà de Fórmula 1 i el cost pagat pel govern valencià fins al moment. Les paraules del conseller van destapar gairebé 90 milions d'euros en obres de condicionament del citat circuit i la justificació de la despesa fou que 'es preveu recuperar amb el desenvolupament urbanístic del barri, futures concessions d'accés al Port i l'explotació comercial de les cobertes portuàries', segons va manifestar Flores.D'entre les obres realitzades fins la data, tal i com informa el periòdic Levante-EMV, trobem els treballs a les cobertes 4 i 5 del Port de València, la connexió de les avingudes de l'Alameda i França amb el port i les obres del 'paddock', l'aparcament i les instal·lacions complementàries del circuit. A més, la Generalitat també ha condicionat la Marina Real Joan Carles I, ha construït una passatge per als vianants al llit del riu Túria, ha reasfaltat de la pista del circuit i ha rebaixat les obres del 'pit lane'.
Tot plegat fa que ens trobem novament davant un capítol de l'aposta del President de la Generalitat, Francisco Camps, per la política de 'grans esdeveniments', la qual es caracteritza per un notori increment del deute públic i per la la incertesa d'una remuneració futura. I, entre tant, l'altre costat de la balança ocupat per l'enveja insatisfeta d'altres barris valencians que lamenten la nula atenció governamental...