ICV no fa un #novullpagar perquè només va amb bicicleta
Iniciativa per Catalunya Verds va fer públic el passat divendres el seu posicionament davant el que anomenen “la campanya ciutadana” #novullpagar. El document es titula “JO NO PAGO”- “QUE PAGUI ABERTIS”- FRONT ALS PEATGES: MOBILITAT SOSTENIBLE I MÉS TRANSPORT PÚBLIC”-El primer que crida l’atenció del document, que sorprèn, és la reticència de ICV a reconèixer que #novullpagar és un moviment social, ja que per a ells només és una campanya ciutadana. Per què li neguen la condició de moviment social al #novullpagar és un misteri que els haurem de demanar aclareixin.
Ara bé, el que deixa del tot estorat, és que després de l’entrada contundent amb el “JO NO PAGO”, acompanyat d'una frase - destacada en el document amb un subratllat i en negreta-, que diu “ICV s’adhereix i fa costat amb força a la indignació i protesta ciutadana”, ens assabentem que no paguen perquè van amb transport públic o amb bicicleta, que òbviament és una forma de no pagar, però no la que hom s'esperaria després de la proclama.
Això de la bicicleta i el transport públic ens ho feia saber una dirigent de ICV, la Laia Ortiz, dissabte passat, a través del Twitter. (Advertim que la conversa pot ferir la sensibilitat humana.)
Laia Ortiz: “aquí teniu la posició de ICV #novullpagar i model de peatges. Mobilitat i infraestructures amb sentit comú.”
directe!cat: “una pregunta algun dirigent de ICV-EUiA heu fet ja un #novullpagar?”
Laia Ortiz: “Jo no. No he agafat el cotxe en l’últim mes. per mi allò substancial és plantejar propostes alternatives a la gestió actual de peatges”
directe!cat: “Però una pregunta, o tots els dirigents ICV-EUiA van amb bicicleta tot el dia? Algun dirigent pensa fer un #novullpagar’”
Laia Ortiz: “No ho se. Cadascú el q cregui oportú. I a més de bici hi ha transport públic... si es tracta d’etiquetar o estereotipar.”
De fet, cap dirigent destacat de ICV va treure el nas en cap peatge fent “costat amb força”, com asseguren, a la protesta #novullpagar de diumenge.
Deu costar molt d’entendre que hi ha milers de persones que cada dia han de passar pels peatge forçosament perquè no disposen de transport públic per arribar al seu lloc de treball, i tampoc poden anar-hi amb bicicleta? Sap ICV quina és la situació de transport públic a Catalunya? Hi ha món més enllà de la gran urbs per ICV ? I per últim, és sostenible tenir cotxe i no fer-lo servir, perquè vas amb transport públic o amb bicicleta, com fa la Laia Ortiz?