Kit Kat
El món en el què vivim cada dia és més competitiu i ferotge. Sinó que li preguntin al pobre d’en Carles Caballero, amo d’aquest restaurant: Kit Kat, situat al barri de Sarrià-Sant Gervasi de Barcelona. Es veu que degut a la nova Llei de marques de l'any 2001 les marques comercials de més renom poden escombrar fora del mercat els productes i serveis que s'atreveixen a utilitzar el seu mateix nom.En Carles Caballero, tot innocent va posar al seu restaurant el nom de “Kit Kat” no inspirant-se en la famosa xocolatina sinó en un antic bar de copes que portava aquell nom.
Sense pensar-ho dues vegades la marca de xocolatines de la multinacional de l'alimentació Nestlé posà una denuncia tot i que l'activitat d'aquest establiment no representa una competència directa amb el seu producte en qüestió.
El més curiós de tot és que la sentència condemna el local a canviar de nom. La llei defensa a priori les marques notòries i si es planteja batalla es té les de perdre.
Segons Caballero, l'Oficina de Patents i Marques va acceptar la seva sol•licitud i el nom "no estava registrat". El jutge, però, ha acabat donant la raó a la multinacional Nestlé. L'argument de la sentència és que el restaurant s'ha aprofitat de l'enginy d'una bona campanya i d'una marca ben consolidada en el mercat. I ha condemnat el local a canviar de nom.
El propietari del local no està disposat a canviar el nom perquè creu que no hi ha confusió possible: "La gent no vindrà a buscar una xocolatina aquí. Vindrà a dinar o sopar". Aquest serà el debat en el recurs que ha tornat a plantejar en els
tribunals.
Com podeu veure a la foto extreta del 3cat24 haurà de canviar tots els cartells i menús. Ja han sonat possibles solucions. Alguns recomanen a en Carles que tregui pit i que posi al seu local: Quit Cat. No és mala idea...!