Es busquen WaterBoys
Els números parlen per sí sols sobre la viabilitat i sosteniment econòmic sobre portar aigua a Barcelona amb vaixell. Anem a pams:Es realitzaran 63 viatges al mes, el que suposarà una despesa mensual de 22 milions d'euros al mes, és a dir: 22.000.000 euros!
Amb 63 viatges al mes, més o menys són 2 vaixells al dia. Això significa 19.000 metres cúbics d'aigua potable al dia, l'equivalent al consum diari de 170.000 persones = 19.000 m³ = 19.000.000 litres = 111,7 litres per persona i dia.
111,7 litres/persona i *dia X 31 dies = 3464,7 litres al mes per persona. 22.000.000/170000= 129,41 euros al mes per persona! El litre surt a 0,03735. El metre cúbic surt a 37,35 euros! (Subvenció del 2841%!!!)
I... què passaria si féssim amb el mateix pressupost els viatges amb camió? Posem per cas un camió cisterna de 32.000 litres =32m3.
Al dia es necessitarien 594 viatges (19.000/32). I... certament no és que siguin molts camions entrant a Barcelona. A més, realment anirien a Cornellà de Llobregat que és on estan els dipòsits d'aigua.
El temps en camió des de Cornellà de Llobregat al Camp de Tarragona és de 1:10 minuts. Al dia un camioner de gran tonatge no pot superar les nou hores conduint. Posem jornada de 10 hores amb descansos, a la nit i sense trànsit: Posem 2 hores i mitja per cada anada i tornada, suposem que si fan 3 viatges fan 7,5 hores i tenen 2 hores i mitja per a fer descansos càrregues i descàrregues d'aigua.
Per tant 594 viatges posem que realment necessitaríem 200 camions ja que fan 3 viatges al dia. Posant que cada metre cúbic val amb vaixell 37,35 euros i cada viatge en camió pot dur 32m3 fan una càrrega amb valor de 1195,2 euros. Posem-li que l'aigua valgui 1 euro el m3 al Camps de Tarragona (a Barcelona val 1,27 euros). Cada viatge té un marge de (36,35x32= 1163,2 euros).
Així doncs imaginem que al dia es fan 3 viatges tranquil·lament 1163,2x3= 3489,6 euros al dia per camioner.
Així, amb 31 dies al mes els camioners es treuen bruts 108.177 euros al mes per camió. Si restem la gasolina, depreciació del camió i altres sous i impostos i podrien treure uns 80000 euros al mes nets… que no està gens malament.
Si això durés un any serien uns beneficis bruts per camioner de 1.3 milions d'euros. Qui s’apunta a fer de camioner d’aigua? Es busquen waterBoys!