directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 25 d'abril de 2024 16:26 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

#xocdetrens fletxa

publicitat


Dimecres, 25 de febrer de 2009 05:00 h

L’enganyifa de la contaminació

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

senyal limit velocitat 80 quilometres hora km
Comparteix
   


Ara fa unes setmanes al directe!cat es publicava la notícia que des de que s’ha reduït la velocitat a s’ha incrementat la recaptació per multes de trànsit, evidentment la majoria d’elles per sobrepassar la velocitat permesa.

Nosaltres ens preguntàvem... ‘i la contaminació? No era aquest el principal motiu d reduir la velocitat?’. Doncs el conseller Baltasar ja ens ha donat les dades tan esperades.

Per Medi Ambient, el ‘mèrit’ de la reducció de la contaminació s'ha d'atribuir a la setantena de mesures que es van posar en marxa ara fa un any i mig, entre les quals hi ha el polèmic límit de velocitat variable. De fet, la conselleria calcula que la limitació de la velocitat a 80 quilòmetres per hora ha comportat una reducció aproximada de l'11% dels principals contaminants, cosa que ha suposat un estalvi de 30.000 tones de combustible.

En primer lloc, l’estalvi de combustible no acaba de ser del tot cert. Molta gent condueix amb marxes curtes els 80 quilòmetres per hora fet que fa que es gasti el mateix o fins i tot més.

Els taxistes catalans han criticat que, després del primer any de velocitat limitada a 80 km/h als voltants de Barcelona, la mesura ha provocat un augment del 3,9% en el consum de combustible, segons ha informat la Federació Catalana del Taxi.

Però tornem al tema que ens ocupa: la contaminació. Reduir el límit de velocitat de 120 a 80 suposa un descens del 33%. Juntament amb altres setanta mesures del Ministeri de medi ambient s’ha aconseguit reduir la contaminació un 11%. És a dir, que la proporció directe entre el límit de velocitat i la contaminació encara deu ser més petita. Per tant conlcuïm que per contaminar un tant per cent molt minsúcul hem de reduir de forma exagerada la velocitat.

Tot i així, no fugim d'aquest 33%! Gràcies a aquesta reducció hi ha hagut un increment en només sis mesos de la recaptació de diners per multes que ha passat dels 1.424.011 euros l'any 2007, als 2.818.583 euros del primer semestre del 2008, tot just el doble.


MÉS ANTICS fletxa taronja

publicitat



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat



















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.