Deslluïm la Copa del seu rei
L'independentisme basc i català ha preparat diferents accions per protestar davant la presència del rei d'Espanya en la Copa que porta el seu nom i que, enguany, serà menys espanyola que mai, amb l'enfrontament entre l'Athletic de Bilbao i el Barça.Els mitjans de comunicació més espanyolíssims ja s'han afanyat a fer-se ressò d'aquest greuge a la pàtria i a la figura del monarca que es prepara per aquest dimecres al vespre, i ja s'han afanyat a criticar aquesta dèria que comparteixen bascos i catalans per fer política a través del futbol.
Des del directe!cat us oferim una mostra de les reaccions que s'estan produint en aquests mitjans que, evidentment no són nacionalistes ni converteixen l'esport en política.
El Mundo lamenta que aquestes iniciatives puguin 'alterar la normalitat de la major festa del futbol espanyol' i recorda que l'any 1984 una final que enfrontava també el Barça i l'Athletic va acabar amb alguns incidents. Expliquen que les forces de seguretat intentaran 'minimitzar incidents i evitar la politització extrema del partit' tal i com asseguren que va passar el 29 de desembre a San Mamés amb motiu d'un amistós entre les seleccions basca i catalana en un clima 'molt crispat' on els futbolistes van saltar al terreny de joc amb una pancarta que deia 'Una nació, una selecció', violència mai vista!
A l'ABC, una de les persones que comenta l'article suggereix que el partit es jugui a porta tancada si algú gosa pitar l'himne espanyol.
També podeu veure la portada d'avui del Marca, on ja adverteixen que la Federació Espanyola de Futbol 'dispararà' el volum de l'himne per tapar els xiulets.

L'afer també ha despertat interès previ en altres llocs de la xarxa com periodistadigital, hazteoir.org o defensacentral.com, entre d'altres. La Vanguardia, màxim exponent del periodisme monàrquic no se n'ha fet resssò.
Sembla que no ha despertat gaire interès, el fet que també s'hagn convocat manifestacions d'ultra dreta, que no aniran a veure el futbol sinó a crear enfrontament. Això, pel que sembla, no interessa a Madrid.