Lluir un toro d'Osborne no té preu
Osborne ens sorprenia fa uns dies anunciant que renuncia al toro com a imatge de la marca ja que consideren que el brau els identifica amb una empresa de fa 200 anys i no amb allò que són actualment. Osborne fabrica altres productes a part dels vins i vol potenciar aquesta altra vessant del seu negoci. Ara bé, s'han afanyat a aclarir que això no afectarà els braus que hi ha repartits per les carreteres de l'Estat espanyol.La nova imatge de la marca s'ha presentat aquest dimecres i, la veritat, tampoc s'ha desfet del tot de la seva antiga imatge. El dissenyador que ha afrontat el canvi d'imatge de la companyia ha admès que la gran qüestió del projecte era 'toro sí o toro no' i la resposta ha estat 'afirmativa i amb el cor'. L'autor de la nova imatge és Lluís Morillas, de Morillas Brand Design, de Barcelona que ha agraït aquesta feina ja que es tracta de 'la identitat més emblemàtica d'Espanya'.

Uns dies més tard que Osborne renegués de la seva imatge taurina, va aparèixer una altra informació en què sembla que la companyia no se senti tan allunyada de la icona del brau. L'emrpesa ha vist un nou filó en els drets d'imatge que li pot comportar. No és d'estranyar, ja que la imatge del toro d'Osborne és utilitzada a tort i a dret amb tota mena de materials i superfícies on es pugui imaginar. Així, Obsobrne ha creat una nova divisió de negocis que es dedicarà justament a explotar la imatge que fa uns dies volien desterrar i ja ha signat deu contractes amb els que preveu ingressar uns deu milions. El primer en signar el contracte amb la companyia ha estat el fabricant de baralles de cartes Heraclio Fournier que podrà tenir una 'autèntica' baralla espanyolíssima.
És ben cert que poden fer molts diners a costa de l'espanyolisme freak, però també és veritat que fins ara han estat encantats de veure com la seva imatge es reproduïa a tort i a dret colant-se a tot arreu i convertint-se en un símbol nacional espanyol i voler ara restringir-ho sembla força difícil. Si han de perseguir tots els productes que des d'ara reprodueixin el brau sense pagar drets a Osborne, potser hauran de dedicar-hi tots els diners que puguin ingressar amb l'explotació de la marca.