Florentino Pérez, més diners a costa de Catalunya
L’any 2004 i amb el govern d’Aznar en funcions, es va adjudicar un dels contractes més escandalosos dels darrers temps, un contracte pioner a l’Estat espanyol que va tenir per missió adjudicar la construcció de la línia d’alta velocitat entre Figueres i Perpinyà mitjançant una concessió per valor de 1.150 milions d'euros.L’obra es va adjudicar a una empresa mixta de nom TP Ferro, participada a parts iguals per la francesa Eiffage i l’espanyola ACS, liderada pel tot poderós president del Real Madrid, Florentino Pérez. La data de finalització de les obres va quedar estipulada per l’any 2009 i, per tant, havia de ser la data en què TP Ferro comencés a cobrar per cada tren que passés per aquest tram. 50 anys de peatge a l’ombra que cobrarà l’empresa.
Com sol passar a Espanya amb l’obra pública, tot no va sortir com era previst, i mentre TP Ferro va complir en el seu tram, ADIF, responsable del tram Barcelona - Figueres, no ho va fer. Encara avui no és segur que els trens puguin circular a finals de 2012.
El primer resultat d’aquest desastre ha estat la compensació a TP Ferro (ACS i EFFAGE) per part de l’Estat, és a dir, dels diners destinats a inversions a Catalunya s’ha pagat 132 milions d'euros a l’empresa i se’ls hi ha allargat la concessió de 50 anys a 53. Qui no fa negoci amb Espanya és perquè no vol. Això sí, “al palco del Bernabeu” els ministres espanyols de torn sempre hi són benvinguts.
No conformes amb aquestes compensacions milionàries, i un cop pactades les compensacions, han iniciat un expedient per reclamar a Espanya i França 350 milions d'euros pel sobrecost que han tingut per realitzar l’obra, segons publica el diari Expansión. El litigi ja ha estat portat a la cort internacional de l’arbitratge, que ja ha nomenat els 4 membres que hauran de prendre una decisió. Esperem que per evitar augmentar el nostre dèficit fiscal, la cort internacional d’arbitratge no accepti les usureres intencions de Florentino Pérez.