La ginecocràcia de Catalunya Ràdio
Avui dilluns comença la nova temporada de Catalunya Ràdio, amb una gran quantitat de canvis a la nova programació que, després dels primers 100 dies de gràcia, hauríem de veure si fan remuntar unes audiències que no paren de baixar. A primer cop d'ull, però, l'aposta dels darrers anys d'anar "liquidant" a les màximes estrelles de les diverses franges -Basté, Clapés i aquest any, Solà i Bassas- ha estat nefasta. Tant és així que el mateix director de l'emissora, Oleguer Sarsanedas, assegurava fa uns mesos que a mig termini calia plantejar-se un escenari on Catalunya Ràdio deixés de ser l'emissora líder al Principat.Entre els importants canvis d'aquesta temporada hi destaca una tendència a la ginecocràcia, és a dir, a la concentració de dones en les posicions de més responsabilitat de l'emissora. Així, Neus Bonet durà el timó de l'emissora cada matí, substituint a Bassas i amb la missió de mantenir les audiències del programa líder a Catalunya en totes les franges horàries. A la tarda s'ha jubilat l'equip d'un altre home, Llucià Ferrer, i s'hi ha posat un trio de dones -Marta Alonso, Flora Saura i Míriam Fuster- per tal d'intentar fer la competència a Toni Clapés, més en forma que mai després de rebre aquest 2008 el Premi Ràdio Associació al millor professional.
Un altre dels clàssics de l'emissora, Xavier Solà, que dirigia cada cap de setmana 'El suplement', serà substituït per una altra dona, Núria Ferré. A més el gran retorn de la temporada, 'La nit dels ignorants', també serà capitanejat per una dona, en aquest cas Mireia Mallol. L'estratègia per recuperar l'audiència sembla clara: un gir en femení en tots els grans magazines de l'emissora. Caldrà veure si la tàctica funciona o al contrari, les dones només esdevenen un catalitzador per enfonsar encara més ràpidament l'emissora.