UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.106' ) WHERE id_article = 140007 Intifada catalana el 10-A ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 11:24 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

#xocdetrens fletxa

publicitat


Dilluns, 4 d'abril de 2011 05:00 h

Intifada catalana el 10-A

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 6 vots )
carregant Carregant

10A,Barcelona Decideix,consultes,immigració,mesquita,imams,islam
Comparteix
   


Alfons López Tena, líder de la primera onada de consultres sobre al independència el 13 de desembre de 2009 a Osona, va incidir en la necessitat d'implicar els nous catalans en l'esdeveniment. Va ser per aquest motiu que en el cens de vot es dóna dret a tots els nouvinguts que en unes eleccions convencionals se'ls nega el dret a vot. La setmana passada, en la recollida de vot anticipat a Barcelona, després de l'oració dels divendres a les mesquites una contínua afluència de creients islàmics es van interessar per la consulta al barri del Raval.

Expliquen els organitzadors que va registrar-se una contínua afluència d'immigrants principalment d'origen pakistanès i magribí. Voluntaris de Ciutat Vella Decideix van informar sobre la Consulta del 10-A entre els fidels a la sortida de les mesquites i van sorprendre's positivament que per primer cop una iniciativa d'aquí els donés la possibilitat de votar. Ciutat Vella Decideix va esgotar tot el material explicatiu de la consulta en urdú i àrab, francès i portuguès. Al districte, els nous catalans suposen el 43% dels seus habitants, unes 41.000 persones des les que predominen aquelles amb origen pakistanès i de fe islàmica.

La intifada serà catalana o no serà.

MÉS ANTICS fletxa taronja

publicitat



COMENTARIS fletxa taronja

item
#2
Ramon fletxa St. Cugat
4 d'abril de 2011, 15.48 h

Josep, doncs ja que ets tan... torracollons?, ves, apunta't com a voluntari de Barcelona Decideix i ajuda'ls a traduir material explicatiu amb més llengües.Segur que t'ho agrairan. Què tenim en el nostre país, que sempre hi ha un bocamoll disposat a fer la traveta a qui realment està fent feina de veres, deixant hores i hores, diners, el que calgui i més. Tú, en canvi, Josep deus estar cansat d'estar esclafat al sofa i davant l'ordinador, oi?


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
4 d'abril de 2011, 12.22 h

En àrab i no en tamazigh? En urdu i no en panjabi?
En espanyol i no en quítxua? En francès i no en anglès?

Així tractem els amazics que ens donen suport?


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 6
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat



















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

giny

giny

BLOGS enquestes

Jaume Corbera Jaume Corbera
I'm not learning your damn language (Donald Trump) (Jo no sé la vostra maleïda llengua) (i III)
Joan Lladonet Joan Lladonet
Tenim monarquia per estona!

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.