L'escàndol dels aeroports
Un dels projectes més controvertits del Govern tripartit ha estat l'aeroport de Lleida-Alguaire, que tot i la sonada inauguració d'ara fa un any i les promeses de rendibilització ha vist com se n'acomiadaven una a una la majoria de línies que hi operaven, fins el punt que el Govern d'Artur Mas se n'està plantejant la viabilitat. Tot i això, els 90 milions invertits en l'aeroport de Ponent no són res si es compara amb els escàndols especulatius que han acompanyat altres aeroports recentment inaugurats a l'Estat espanyol.Tal com recull el periodista Ignacio Escolar, el cas de l'aeroport de Castelló és un d'aquests dignes de menció. Ha costat 150 milions d'euros per construir una terminal de càrrega, una de passatgers, 2.700 metres de pista i 3.000 aparcaments. Vols? Cap ni un. Això sí, va ser inaugurat de seguida per Francisco Camps i Carlos Fabra, per allò d'aprofitar els últims dies per retratar-se abans de la campanya electoral, i inicialment només s'hi organitzaven passejades per poder-lo visitar, ara suspeses per la Junta Electoral.
També resulta d'escàndol el cas de l'aeroport d'Osca, que va costar 50 milions d'euros i, fins aquesta setmana, tenia només un vol setmanal a Londres, que sovint anava buit. El vol s'ha anul·lat però misteriosament a l'aeroport hi continuen treballant una vintena de treballadors.
Tot i això, el malbaratament més bèstia de recursos ha estat el de l'aeroport de Ciudad Real. Va costar 1.100 milions, amb la previsió de rebre 2 milions de passatgers l'any, però aquest 2010 només hi van passar 33.000 viatgers, 90 al dia. Només hi ha sis vols setmanals, però els seus responsables continuen definint-lo d'aeroport internacional.