La Feria dels despropòsits
La Fira de l'exclusió ha tornat per omplir un any més la zona Fòrum de llumetes, sevillanes i aquella característica i omnipresent olor de fregidura. Com ja vam informar fa uns dies, aquest any la Feria de Abril ha tornat a arreplegar més subvencions que mai, 317.000 euros de res que provenen principalment d'aquelles administracions controlades pel PSC: Ajuntament de Barcelona, Diputació i Generalitat de Catalunya.En el primer cap de setmana de fira, l'organització mafiosa i anticatalana que gestiona el xiringuito -la FECAC de García Prieto- va assegurar que 800.000 persones havien visitat les casetes, en el que asseguren que és 'el mayor evento cívico que se realiza en Cataluña'.
Com defensava Pilar Rahola aquest dilluns a RAC1, algú hauria de demanar una mica de rigor i cordura als organitzadors de la Feria. Si en dos dies hi haguessin passat 800.000 persones, la feria hagués viscut un col·lapse majúscul, inhumà, similar a les macromanifestacions del NO a la Guerra que van col·lapsar el centre de Barcelona l'any 2003. Llavors, malgrat que els organitzadors de la plataforma 'Aturem la Guerra' venien a la premsa milions de manifestants, el col·lectiu Contrastant en va comptabilitzar un màxim de 340.000.
La mateixa entitat Contrastant va realitzar un interessant estudi l'any 2005 mesurant les dades reals afluència de la Feria de Abril, que va sentenciar que la FECAC multiplicava sistemàticament per sis les visites convencionals, venent com a tres milions de visitants els 500.000 que hi podien arribar a passar al llarg dels deu dies de fira. Així doncs, aquest cap de setmana hi deurien passar poc més de 100.000 persones, res a veure amb les dades alucinògenes de la FECAC.
En la mateixa tertúlia radiofònica, l'excap de premsa de Montilla, Antonio Bolaño, contraposava l'actitud de queixa dels milers de votants en les consultes independentistes amb el civisme dels '800.000 catalans' que van a la Feria de Abril. Senyor Bolaño, hi ha dues grans diferències entre les consultes i la Fira: La primera és que les consultes no reben un ral de les administracions públiques, mentre que la Feria s'embutxaca anualment centenars de milers d'euros promovent la nostàlgia i l'exclusió.
La segona gran diferència entre els dos fenòmens té a veure amb la transparència: Mentre les consultes vetllen per la transparència del procés i donen xifres exactes de participació en un exercici democràtic exemplar, els responsables de la Fira d'Abril no són transparents, mai ensenyen els números i any rere any s'inventen, entre vinito i manzanilla, aquestes dades de visitants astronòmicament ridícules que van presentar diumenge.