Vi per un tub
L'empenta i l'originalitat dels empresaris catalans és digne d'admirar. La socitetat catalana sempre s'ha caracteritzat per ser emprenedora, dinàmica i creativa. Avui en trobem un altre exemple:Com ens explica el diari La-Clau, el tolosenc Vincent Barthe, vinyater intermitent a Cervera, va llançar l'abril del 2008 un condicionament de vi en forma de tubs. Amb la societat que dirigeix, WineSide, el jove creador de 37 anys comercialitza els seus flascons, amb disseny elegant que recorda el perfum, per uns 5 euros cada dosi de 6 o 10 cl, penetrant els mercats urbans i de moda de diverses grans ciutats franceses entre les quals Tolosa de Llenguadoc i París, amb ja diverses pistes per exportar cap als països del Nord i el Japó.
Els Banyuls, Maurí i Moscats de Ribesaltes, que Barthe considera 'en manca de notorietat', es van repartint així al costat dels Bordeus i d'una quinzena d'altres vins proposats per WineSide, que va realitzar un modest volum de negocis de 35.000 euros per 10.000 exemplars venuts el 2008 i espera fer indispensables els seus tubs amb volum de mostres, adaptats als nous mètodes de consum. El vi de WineSide, per ara absent de les botiques catalanes, és condicionat en tubs de vidre denominats 'WIT', amb cul planer i tapats per càpsules de cargol, venuts unitàriament o en capses.