El mal perdre de Romero
Si no hi ha un tomb d'última hora, aquest dilluns Vilafranca del Penedès canviarà d'alcalde, al prosperar la moció de censura presentada per CiU, que comptarà amb el suport d'ERC i la CUP i farà fora el dirigent socialista actual, Francisco Romero. És natural que Romero no estigui massa d'acord amb l'acomiadament forçós, però la manera com ha reaccionat el fins ara alcalde de Vilafranca a la moció de les forces nacionalistes diu molt poc del seu tarannà democràtic.Per una banda, Romero enviava aquesta setmana una carta a Artur Mas on, amb tota la barra, li exigia que 'desautoritzés' el grup municipal de CiU que impulsa la moció de censura. La missiva, enviada sense cap mena de vergonya a través del servei de premsa oficial de l'Ajuntament de Vilafranca, demana al líder convergent que 'deixi governar a la força més votada' al municipi, tal com demanava la federació nacionalista després dels darrers comicis catalans.
Per altra banda, en el darrer intent desesperat per tal d'aconseguir conservar l'alcaldia, el grup socialista ha fet repartir uns pamflets de propaganda institucional que carreguen contra la moció de censura que tindrà lloc avui. En la propaganda, titulada 'Carta oberta a Vilafranca' i pagada per l'Ajuntament, Romero i els seus arriben a assegurar que "La presentació d'una moció de censura per part de CIU, CUP i ERC, que imposarà un govern conservador a Vilafranca, és el resultat final de l'estratègia premeditada de desgast contra el govern municipal des de l'endemà mateix de les eleccions. El que uneix a les forces polítiques que impulsen la moció de censura no és el treball constructiu per Vilafranca. El seu únic objectiu és la substitució del partit que va guanyar les eleccions."
Des del Facebook ja s'ha creat un grup per tal d'exigir responsabilitats al Govern municipal socialista davant d'aquesta vulneració partidista i vergonyosa de la llei que regula la publicitat institucional, on a l'article 4.A estableix que "cap comunicació publicitària institucional no ha d’ésser partidista, ni tenir punts de similitud amb la publicitat que dugui a terme cap partit polític per a la seva pròpia imatge o la captació d’afiliats".