El safareig de l'acte de CiU
Aquest dissabte CiU presentava la col·lecció primavera-estiu d'aquesta temporada, consistent en un canvi de logotip i una nova xarxa social, i ho feia al Cinesa Diagonal davant un públic entregat, ple de famílies nombroses i bisons cars. Entre els convergents i unionistes que van fer costat a David Madí i Joana Ortega no s'hi va veure ni Artur Mas, ni Duran i Lleida, ni Felip Puig, ni Lluís Recoder, i tampoc hi vam trobar cap representant del clan Pujol ni periodistes de l'òrbita de CiU, com Salvador Sostres.Tothom va desmarcar-se de l'acte de Madí, el cap de campanya de CiU, encara massa estigmatitzat després del ConfidencialCAT, el polèmic DVD presentat al mateix Cinesa ara fa quatre anys i que va fer perdre la presidència a Artur Mas. Dissabte vam conèixer el nou logotip de CiU, que incorpora un somriure a les sigles de la federació i que recorda molt al logotip de Port Aventura. El que ja no 'recorda' a res sinó que és un clar plagi és el vídeo de presentació del nou logotip, que copia l'estructura del famós i multipremiat anunci argentí de Coca Cola per explicar que la nova CiU és 'per tothom'.
L'altra novetat presentada dissabte és el web Cativistes, l'aposta principal de CiU per entrar al món del web 2.0. El portal és fruit de l'assessoria del blogaire Marc Vidal, impulsor de les trobades de la Catosfera i principal artífex de la seva castellanització, que després del seu passat com a regidor del PP a Granollers i d'intentar impulsar una alternativa al PP de Rajoy amb Alberto Ruiz-Gallardón ha anat a parar a les files convergents. De Vidal és la idea de crear una zona exclusiva per a blogaires en la presentació als Cinesa Diagonal, però l'organització va oblidar-se d'encarregar una wifi, de manera que els assistents no van poder connectar-se ni retransmetre la presentació per Internet.
Diversos analistes ja han parlat del nou canvi d'imatge de CiU, amb opinions dividides. El professor de comunicació política Toni Aira troba que l'acte de dissabte és un gol de CiU, mentre que a E-Campanya Albert Medran troba el nou aire de la federació 'naïf' i 'soft', i ens emplaça a esperar uns mesos per veure si l'aposta es confirma encertada.