Sexe a ritme de Hip-hop
Fer campanyes dirigides als adolescents és molt complicat. A vegades s'intenta tractar-los massa de grans i no entenen res i sovint es busquen campanyes juvenils de les quals passen de tot perquè les troben massa infantils.Dit això, i per tant entenent com n’és de difícil dirigir-se als éssers humans que travessen l’edat del pavu, hem de dir que l’última campanya del Ministeri de Sanitat espanyol sobre l’ús del preservatiu d’entrada ja es veu bastant... precària.
Una parella d’adolescents estan a punt de fer l’acte sexual quan, de cop, es posen a cantar un Hip-hop. Imaginem els creadors de la campanya: ‘què els agrada ara als joves? El Hip-hop!'
Entre un càntic bastant pobre i amb unes rimes sovint forçades, amb síl·labes entrades pels pèls, els adolescents es posen d’acord: sense condó no hi ha sexe. És pretén, doncs, amb aquest Hip-hop, prevenir els embarassos no desitjats des 'd'una informació adequada i accessible, que permeti triar responsablement la conducta més favorable per al desenvolupament de la sexualitat adolescent de la manera més segura'.
Hi ha expressions que potser només els joves entendran però que obren les portes (que no les potes) a una profunda reflexió sobre què redimonis volen dir: ‘Como fosos, como pozos, somos dos’ o ‘Con condón yo floto pronto’ (normalment no és al revés?).
Ah, i això no és tot! Per aconseguir arribar al públic objectiu, el Ministeri ha invertit 2.200.000 euros en aquesta campanya que durarà dues setmanes, del 5 al 21 de desembre.