El ressò de la marxa
Un dels objectius més clars de la marxa dels 10.000 a Brussel·les era la internacionalització de la causa catalana. En aquest sentit l'emplaçament de la manifestació, al cor d'Europa, va servir perquè els impulsors poguessin contactar amb centenars d'eurodiputats als quals van informar de les nostres aspiracions nacionals. De la mateixa manera, l'elevada quantitat de periodistes i corresponsals d'arreu del món que resideixen a Brussel·les i que, sortosament, els caps de setmana tenen una agenda més tranquil·la al no haver-hi sessions de l'Eurocambra va permetre que s'informés de la marxa a mitjans d'arreu del món.Entre els mitjans belgues que s'han fet ressò de la marxa dels 10.000 hi ha Flandersnews, que va destacar com 'la crida de la independència va ressonar amb força pels carrers de Brussel·les', i va dedicar un vídeo sencer al seguiment de la marxa. També cal comptar-hi el De Morgen, Le Soir, així com La Libre, que també va destacar el nombre de catalans desplaçats a la secció 'la xifra' de les seves pàgines diàries.
A Europa se n'han fet ressò l'Expresso portuguès, o el portal italià Ok Notizie, així com l'agència de notícies France Press (AFP) que va repartir el seu teletip a milers de mitjans, molts dels quals van publicar-lo a les seves edicions. A la resta del món cal comptar la presència dels 10.000 a mitjans de països tant distants com Mèxic, els Estats Units o el Qatar. A Mèxic se'n van fer ressò La Jornada, el Periódico de México, així com Globovision, mentre que als Estats Units va parlar-ne USA Today, a Veneçuela L'Universal se'n fa ressò i a l'Orient mitjà va parlar dels independentistes catalans el Qatar Tribune, entre d'altres.