Catalunya marca tendència
Dies enrere Osborne ens sorprenia anunciant que renuncia al toro com a imatge de la marca ja que consideren que el brau els identifica amb una empresa de fa 200 anys i no amb allò que són actualment. De tota manera un cop van presentar la nova marca vam poder constatar que no s'allunyava gaire de l'anterior ni desterrava el brau i es que ja vam explicar que l'emrpesa ha vist un nou filó en els drets d'imatge que li pot comportar aquesta icona de l'espanyolisme i ha creat una nova divisió de negocis que es dedicarà justament a explotar aquesta imatge. En aquell moment ja vam vaticinar que seria difícil controlar l'ús comercial que es fa del toro d'Osborne ja que s'ha convertit en 'patrimoni' de l'Espanya canyí.Avui volem demostrar com aquest brau tan estimat i tan odiat per uns i altres s'ha convertit evidentment en quelcom més enllà de la imatge d'una marca, s'ha convertit en una mina i per a la creativitat i l'expressió artística arreu de l'Estat. El toro no només ha motivat variacions artístiques als Països Catalans sinó que aquesta moda s'està estenent com una taca d'oli i inspira tota mena de versions com pintar les vores de color blau cel perquè sembli que està escanyolit com una cabreta, pintar-li un esquelet al damunt o la ja tradicional disfressa de vaca que ja es va poder veure al Bruc.
Sembla, però, que hi ha una doble mesura per avaluar aquest tipus d'accions, ja que quan passen a casa nostra són titllades d'atacs i portades als jutjats i en aquest últim cas en què un artista de Càceres va pintar el brau de vaca fins i tot va ser mereixedor d'una entrevista en termes culturals al diari 20 Minutos.