Delatats pel Facebook
L'ús de les xarxes socials està cada vegada més estès i també guanya adeptes entre els polítics que malden per ser més 2.0 que ningú, veient a la xarxa una manera d'acostar-se a l'electorat. Però com tot a la vida les xarxes socials tenen els seus perills i una fotografia comprometedora al Facebook, per exemple, pot generar molts problemes o com a mínim deixar-te en evidència.El darrer exemple el trobem a la Diputació de València, que va escapolir-se de donar explicacions per haver-se gastat 28.420 euros de fons públics en llogar una llotja VIP per al Gran Premi de Motociclisme de Xest, al·legant que desconeixien les persones que n'havien gaudit. El cas va indignar l'opinió pública en saber-se que els 28.420 euros pagats per la Diputació per tres dies de llotja corresponen al preu del lloguer d'aquest espai per a tota la temporada.
L'escàndol ha adquirit noves dimensions després que L'Informatiu hagi publicat unes fotografies que s'han trobat a través del Facebook en què es poden veure el regidor d'Esports de Massamagrell, José Enrique Sanicobaldo; darrere al vicepresident de la Diputació, Juan José Medina, i d'esquena al diputat d'Esports Miguel Bailach. Sense cap mena de remordiment ni vergonya, fou el propi Bailach qui va tirar pilotes fora quan es van demanar explicacions per aquestes despeses desorbitades. Segons sembla Bailach no recordava qui va acompanyar-lo en aquelles jornades que, esperem, com a mínim gaudíssin a cos de rei.
Caldrà que els polítics vigilin què pengen a Internet per no delatar-se, si no són capaços d'evitar excessos com aquest. D'altra banda, podria ser que s'hagi topat amb un nou ús de les xarxes socials i puguin servir per vigilar-los més de prop.