directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 25 d'abril de 2024 06:57 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

#xocdetrens fletxa

publicitat


Divendres, 7 de maig de 2010 05:00 h

El mal negoci del 'Financial Times'

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

financial times premsa
Comparteix
   


Aquest dijous es rebia amb satisfacció la notícia que el prestigiós diari econòmic Financial Times -amb una trajectòria d'articles bel·ligerants contra Catalunya- dedicava un dossier especial (pdf) a abordar el bon estat de salut dels negocis al Principat presentant les terres catalanes com un bon destí per a les inversions.

Veient les pàgines que el Financial Times dedica a Catalunya, però, sobta veure com les úniques insercions publicitàries que s'hi troben corresponen a organismes públics: dos de la Generalitat de Catalunya i un de l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès que hi apareix com un 'model global d'administració pública'. Aquest 100% d'anunciants públics que podria semblar-nos normal deixa de ser-ho si es fa un cop d'ull a la resta de dossiers que el diari ha dedicat a altres països en què costa trobar un sol anunci pagat per les administracions i on predomina bàsicament la publicitat del sector bancari i les escoles de negoci. Caldria preguntar-se a què es deu aquest tret diferencial en el cas de Catalunya: potser estem davant d'un dossier clarament subvencionat per vendre Catalunya al món que no interessava en absolut al diari, o bé el sector bancari i les escoles de negoci del país no han volgut gastar-se ni un euro per la marca Catalunya, o totes dues coses alhora.








MÉS ANTICS fletxa taronja

publicitat



COMENTARIS fletxa taronja

item
#2
Jordi fletxa BCN
7 de maig de 2010, 19.24 h

Les revistes en català també tenen quasi un 100% de publicitat institucional i poca o gens provinent del sector privat. Ells s'ho perden (els anunciants) ja que sóc lector habitual de diverses capçaleres i no hi ha absolutament res a envejar a les que es publiquen en altres llengües (p.e. en anglès, en francès o en castellà, per ordre de preferència de més a menys).


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Jordi fletxa BCN
7 de maig de 2010, 19.24 h

Les revistes en català també tenen quasi un 100% de publicitat institucional i poca o gens provinent del sector privat. Ells s'ho perden (els anunciants) ja que sóc lector habitual de diverses capçaleres i no hi ha absolutament res a envejar a les que es publiquen en altres llengües (p.e. en anglès, en francès o en castellà, per ordre de preferència de més a menys).


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat



















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.