El mal negoci del 'Financial Times'
Aquest dijous es rebia amb satisfacció la notícia que el prestigiós diari econòmic Financial Times -amb una trajectòria d'articles bel·ligerants contra Catalunya- dedicava un dossier especial (pdf) a abordar el bon estat de salut dels negocis al Principat presentant les terres catalanes com un bon destí per a les inversions.Veient les pàgines que el Financial Times dedica a Catalunya, però, sobta veure com les úniques insercions publicitàries que s'hi troben corresponen a organismes públics: dos de la Generalitat de Catalunya i un de l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès que hi apareix com un 'model global d'administració pública'. Aquest 100% d'anunciants públics que podria semblar-nos normal deixa de ser-ho si es fa un cop d'ull a la resta de dossiers que el diari ha dedicat a altres països en què costa trobar un sol anunci pagat per les administracions i on predomina bàsicament la publicitat del sector bancari i les escoles de negoci. Caldria preguntar-se a què es deu aquest tret diferencial en el cas de Catalunya: potser estem davant d'un dossier clarament subvencionat per vendre Catalunya al món que no interessava en absolut al diari, o bé el sector bancari i les escoles de negoci del país no han volgut gastar-se ni un euro per la marca Catalunya, o totes dues coses alhora.