directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 5 de juliol de 2022 21:26 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

#xocdetrens fletxa

publicitat


Divendres, 7 de maig de 2010 05:00 h

El mal negoci del 'Financial Times'

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

financial times premsa
Comparteix
   


Aquest dijous es rebia amb satisfacció la notícia que el prestigiós diari econòmic Financial Times -amb una trajectòria d'articles bel·ligerants contra Catalunya- dedicava un dossier especial (pdf) a abordar el bon estat de salut dels negocis al Principat presentant les terres catalanes com un bon destí per a les inversions.

Veient les pàgines que el Financial Times dedica a Catalunya, però, sobta veure com les úniques insercions publicitàries que s'hi troben corresponen a organismes públics: dos de la Generalitat de Catalunya i un de l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès que hi apareix com un 'model global d'administració pública'. Aquest 100% d'anunciants públics que podria semblar-nos normal deixa de ser-ho si es fa un cop d'ull a la resta de dossiers que el diari ha dedicat a altres països en què costa trobar un sol anunci pagat per les administracions i on predomina bàsicament la publicitat del sector bancari i les escoles de negoci. Caldria preguntar-se a què es deu aquest tret diferencial en el cas de Catalunya: potser estem davant d'un dossier clarament subvencionat per vendre Catalunya al món que no interessava en absolut al diari, o bé el sector bancari i les escoles de negoci del país no han volgut gastar-se ni un euro per la marca Catalunya, o totes dues coses alhora.








MÉS ANTICS fletxa taronja

publicitat



COMENTARIS fletxa taronja

item
#2
Jordi fletxa BCN
7 de maig de 2010, 19.24 h

Les revistes en català també tenen quasi un 100% de publicitat institucional i poca o gens provinent del sector privat. Ells s'ho perden (els anunciants) ja que sóc lector habitual de diverses capçaleres i no hi ha absolutament res a envejar a les que es publiquen en altres llengües (p.e. en anglès, en francès o en castellà, per ordre de preferència de més a menys).


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Jordi fletxa BCN
7 de maig de 2010, 19.24 h

Les revistes en català també tenen quasi un 100% de publicitat institucional i poca o gens provinent del sector privat. Ells s'ho perden (els anunciants) ja que sóc lector habitual de diverses capçaleres i no hi ha absolutament res a envejar a les que es publiquen en altres llengües (p.e. en anglès, en francès o en castellà, per ordre de preferència de més a menys).


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Una tribu en perill d’extinció
Ramon Boixet Ramon Boixet
Verissimo

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.