Contra la corrupció, imaginació
Moltes vegades haurem pogut comprovar com, en els moments més dificils i davant de les situacions més adverses, les persones són capaces de treure el millor d'elles mateixes. Si és que podem dir-ho d'aquesta manera, una cosa bona que ha comportat la imputació del president de la Generalitat valenciana, Francisco Camps, en la trama de corrupció del cas Gürtel és la imaginació amb la que el reducte de valencians i valencianes que no sucumbeixen al populisme del PP estan contestant a la manca de vergonya de Camps i companyia.Aquest dimarts el Partit Popular valencià celebrava un homenatge als municipis on, sense governar el PP, els populars han aconseguit guanyar a les eleccions europees. Doncs bé, un centenar de persones han volgut aprofitar l'ocasió per demostrar la seva indignació per la imatge que Camps està donant del País Valencià i s'han concentrat a les portes de l'auditori fent gala del millor ingeni i bon humor. S'hi han congregat amb ninots vestits d'etiqueta i amb cartells amb lemes com 'Jo vull ser jurat popular' o 'Canvio vestit per llei de Dependència, Escola Pública digna o transport públic' entre d'altres. Podeu veure-ho en aquesta fotografia que publica Levante-emv.com.
Aquesta no és la primera vegada que els valencians responen d'aquesta manera, temps enrere ja us vam explicar que s'havia convocat a través del Facebook una manifestació contra la corrupció al País Valencià. En aquella ocasió ja ens va cridar l'atenció que la imatge del grup per promoure aquesta concentració fos la de Francisco Camps darrera uns barrots i vestit de presoner amb la frase 'El xiquet del el trage de ratlles'.

I per acabar, de moment ja que segurament que els propers esdeveniments ens portaran més exemples d'aquest tipus, una iniciativa que va aconseguir molta repercussió. Mònica Oltra, la portaveu de Compromís pel País Valencià, va presentar-se al ple de les Corts valencianes amb una samarreta on es podia veure la cara de Francisco Camps acompanyada de la frase 'Wanted. Only alive'. Això va motivar la seva expulsió de la cambra i un ressò mediàtic important. Finalment Compromís va dir que distribuirien les famoses samarretes en les manifestacions.

Però per imaginació, la que ha exhibit aquest dijous l'alcaldessa de València, Rita Barberà, comparant els vestits de Camps valorats en 30.000 euros amb les anxoves amb què el president de Cantàbria obsequia al president del govern espanyol quan va a reunir-s'hi a la Moncloa. Fins i tot s'ha llançat a demanar que investiguin si Zapatero dóna tracte de favor a Revilla per les anxoves.