El pa amb mantega català
D'ençà que la fira de moda internacional Bread & Butter (B&B) va anunciar que abandonava Barcelona i retornava a Berlín el gener passat, les administracions catalanes han estat cavilant la manera d'aconseguir inventar-se una altra cita que substituís els astronòmics beneficis -uns 100 MEUR anuals directes- que les edicions del B&B deixaven a la capital del país.Tal com ja vam anunciar fa uns mesos, el primer substitut hauria d'haver estat el 080 Barcelona Fashion, un certamen de 'producció pròpia' i pagat per tots els catalans que sembla que no acaba d'arrencar, i això que ja va per la tercera edició. Aquests dies el recinte de la Fira de Montjuïc acull el segon intent de Bread & Butter català. Es tracta de la fira de moda urbana 'The Brandery', que s'ha creat calcant fil per randa tots aquells aspectes del B&B que atreien desenes de milers de compradors internacionals a Barcelona: estil desenfadat, centenars de marques atractives i una decoració, un ambient i una música en sintonia amb el públic visitant.
Encara és aviat per valorar l'èxit o el fracàs d'aquest segon intent de 'pa amb mantega' català, tot i que els anunciants denunciaven ahir dimarts la poca presència de visitants internacionals a la fira. Caldrà veure si amb 'The Brandery' n'hi haurà prou o caldrà inventar-se un tercer certamen de moda urbana per tornar a col·locar Catalunya entre les ciutats de referència del sector.
Sigui com sigui, és bo recordar que el Bread & Butter va abandonar Barcelona perquè demanava un tracte preferent, però les autoritats catalanes els el van negar, així com les subvencions, al·legant que la fira 'va venir de Berlín sense costar un duro i marxarà sense haver rebut un duro'. Ara tocarà veure quan ens arribaran a costar aquests invents per substituir-la: al cost que té anualment el '080 Barcelona Fashion' cal afegir-hi els 2 milions d'euros amb que l'Ajuntament de Barcelona ha subvencionat aquesta primera edició de 'The Brandery'.